Explozia !
Cel mai usor iti este atrasa atentia de
zgomotul si lumina stralucitoare fulgeratoare, intensa ! De o
explozie ! Cu cat este mai puternica cu atat mai rapid si mai
impresionati suntem, mai ales afectiv.
De acest principiu se folosesc toti cei
care doresc sa iasa in evidenta si sa atraga adepti.
Dar un avantaj mai putin evident este
faptul ca ceea ce iti “ia ochii” ascunde altceva in spate, si de
obicei ceea ce nu se doreste a fi cunoscut.
Toate actiunile mediatice ale celor
care exploateaza “buna credinta a maselor” se bazeaza pe acest
principiu. Domeniile sunt diverse, incepand de la politica, terorism,
comert, show … si pana la banalele dorinte egotice ale unora ce
vor sa ajunga “cineva”.
Sa luam cateva exemple (fara nume sau
referinte directe ) in care veti recunoaste multe dintre personajele
ce “ies in fata” in prezent:
- Cand conul de umbra l-a scos din lumina reflectoarelor televiziunilor sau tabloidelor fie ele ziare, reviste sau articole virtuale, metoda cea mai buna de a fi din nou in atentia tuturor este sa explodeze ... cu fite, sa faca ceva care sa iasa din tipare, sa socheze.
- Ba chiar poate mult mai mult! Aduce o acuza cat mai grava asupra cuiva. In acest fel, sunt amandoi centru de interes si se mentin in topul credulilor.
- Striga in gura mare, pe unde poate, ponegrind totul si anuland orice principiu vechi sau nou . In conceptia lor nimic nu este bun, totul trebuie pus sub semnul intrebarii.
Am urmarit in timp toate aceste tipare
de “glorie bolnavicioasa” si le-am catalogat dupa gradul de
“afectare” a evolutiei unui popor si a omului in particular.
Toate cele trei exemple mentionate au
directa influienta asupra celor care le acorda atentie, comenteaza,
critica si le asociaza cu alte personaje sau evenimente similare. Cu
alte cuvinte, le urmaresc si devin partasi la cresterea audientei
fenomenului respectiv (sclavi ai principiilor liderilor de opinie).
In schimb fiecare dintre exemple au si
particularitati.
Primul exemplu afecteaza in mod direct
personajul principal. El se da in spectacol. Este clovnul sef –
angajatul principal.
Al doilea implica deja doua personaje
agresorul si “victima”. Cine se aseamana se aduna. “Armonia”
dintre cei doi este deplina. Si violenta mentala in care se complac
constituie show ieftin pentru cei din fotoliu.
In schimb, cel de al treilea exemplu
este explozia cu efect distrugator. Aceasta pentreaza piedestalul pe
care este cladita personalitatea si credinta fiecaruia dintre noi.
Persoana respectiva este un adevarat “kamikaze”. Ea vede tinte
peste tot si ataca orice ii iese in cale. DAR atacul nu este unul
simplu, este unul insotit de ARGUMENTE STIINTIFICE scoase din
context, pentru ea fiind suficient un singur studiu “contra”
pentru ca intregul esafodaj al stiintei sa cada.
Un singur atac nu te va clinti. Insa
atacuri repetate vor produce fisuri, … convingerile tale se vor
clatina. Cu atat mai mult cu cat primesc sprijin neconditionat din
partea promotorului media care si el la randul lui umbla dupa glorie
si audienta crescuta cu atat mai mult cu cat ii place si lui
“explozia”.
Acest tip de actiune, tipica lui Dinu
Paturica din romanul lui Nicolae Filimon, este una dintre cele mai
nocive manifestari ale “ilustrilor lideri” in spatiul public.
Rezultatul este implantarea in fiinta ta a nesigurantei, a fricii si
a convingerii ca nu mai poti avea incredere in nimeni si nimic.
Dar viitorul tau este de acum liber !
Atunci cand cineva face o afirmatie critica, urmareste daca atacul
este :
- multiplu, constant si de lunga durata, mai mult sau mai putin vehement
- indreptat impotriva tuturor sau a ceva ce ii sta in calea atingerii scopului urmarit (declarat?)
- pervertit, el nu raspunde in mod direct la intrebare, ocolind raspunsul si aducand argumente punctuale si vagi care sustin doar teoria sa.
Recunosti vreunul dintre personajele
societatii contemporane ?
Fii vigilent in preluarea informatiei,
nu te “aprinde” la critici care alimenteaza lucruri inutile si
lipsite de valoare. .
Nu te lasa orbit de “valoarea” unui
personaj public. Aceasta valoare ii este conferita tot de auditoriu,
fara tine, fara noi, gloria lui nu exista !
Tu il ridici si tot tu il cobori.
Cea mai buna metoda este ignorarea.
Atunci cand ramane fara audienta valoarea de lider de opinie se
spulbera in vant.
Ramane doar amintirea unei explozii si
…. cenusa! Ai grija sa nu faci parte din ea!
Te imbratisez cu drag,
Constantin Tibirna
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu